Tests A/B, els teus grans aliats per superar-te

Tests A/B, els teus grans aliats per superar-te

No aconsegueixes els objectius que vols amb les teves campanyes de màrqueting per correu electrònic? Hi ha alguna cosa que està fallant. Per esbrinar el què, tens a la teva disposició els anomenats tests A/B. Encara que les estadístiques diuen que menys del 40% dels especialistes en màrqueting els utilitzen, són eines efectives per analitzar el comportament dels nostres clients/usuaris i canviar el que no ens està donant els resultats buscats: des d’aconseguir majors taxes d’obertura a obtenir més conversions en la landing page, per exemple.

Són molts els factors que estan en joc, així que posa’t mans a l’obra.

Provar, provar i provar

Els tests A/B consisteixen en crear dues versions d’un mateix enviament que només varien en un element. Així, podem comprovar quin funciona millor i emprendre canvis controlats en l’etapa de conversió. Aquestes proves requereixen organització i constància, però ben fetes donen molt bons resultats.

Tingues en compte que:

1-Cal definir amb exactitud el que volem comprovar: des de l’assumpte del correu electrònic fins a la data i hora de l’enviament o, fins i tot, detalls que poden influir, com canviar el color o la posició del botó CTA. Això sí, centra’t en un element concret, perquè per tal d’obtenir resultats òptims és més complicat comprovar diversos objectius al mateix temps.

2-Cal triar bé als destinataris. S’aconsella que siguin almenys 1000 perquè la prova sigui representativa, que formin grups homogenis i que estiguin segmentats segons el que requereixi el test.

3-Cal escollir una data apropiada: potser el Nadal o l’estiu no siguin períodes massa propicis.

4-Cal fer un registre dels resultats i analitzar-los de forma eficaç: traurem conclusions i farem els canvis necessaris.

Leave a Reply

He llegit i accepto la política de privacitat d'aquesta web

Podeu consultar tota la informació bàsica en aquest enllaç.

link mobility - Tests A/B, els teus grans aliats per superar-te