El telèfon mòbil, cada vegada més imprescindible

El telèfon mòbil, cada vegada més imprescindible

Segons un informe d’Ipsos Global Advisor, els espanyols ocupem el quart lloc a nivell europeu i el tretzè en el rànquing mundial en ús de telèfons mòbils per realitzar compres per Internet.

Les estadístiques i enquestes assenyalen un clar èxit d’allò mòbil, i els Centennials (nova generació de consumidors que segueix als Millennials) ho confirmen. No diguem ja l’anomenada Generació T (nascuts a partir del 2010), que es relaciona amb els productes/serveis gairebé exclusivament a través d’una pantalla digital.

Així doncs, el màrqueting s’ha d’adaptar a això: els canvis de tendències socials comporten nous desafiaments empresarials.

Les marques aposten per allò mòbil

Potser el canvi generacional sigui el màxim impulsor de que el mòbil se situï en el punt de mira de tots els plans de màrqueting.  Segons l’empresa d’investigació i consultoria Kantar, els Centennials, la generació que segueix els Millennials, usen els seus telèfons intel·ligents un 30% més que la resta dels adults de més de 21 anys i passen fins a un 35% més de temps amb els seus dispositius al llarg del dia. Aquestes són només algunes dades de tot el que es desprèn de l’informe “Centennials a los 21” que assenyala també que aquesta nova generació de consumidors influeix en les grans decisions de despesa familiar.

D’altra banda, les tendències de compra en línia recollides en l’Estudi anual d’eCommerce 2018 d’ IAB Spain indiquen que el 45% dels enquestats compra amb el telèfon intel·ligent i, una dada curiosa, que el 60% dels compradors en línia espera a moments especials com Black Friday o tenir cupons descompte per a “passar a l’acció”.

Per tant, el màrqueting ha de centrar-se en aquests nous consumidors i donar resposta a les seves necessitats.  El futur publicitari ja està orientat a això, ja que segons les previsions de la companyia d’estudis de mercat eMarketer, per al 2020 el 43% de tota la despesa publicitària anirà per a l’entorn mobile, superant per primera vegada a les televisions.

 

 

Leave a Reply

He llegit i accepto la política de privacitat d'aquesta web

Podeu consultar tota la informació bàsica en aquest enllaç.

link mobility - El telèfon mòbil, cada vegada més imprescindible