El sector retail es digitalitza

El sector retail es digitalitza

Digitalització de l’etiquetatge, realitat virtual, impressió 3D, cartelleria digital, intel·ligència artificial… La digitalització ha arribat al sector retail per quedar-se. De fet, segons un estudi de Zebra Technologies, més del 95 % dels minoristes responsables de la presa de decisions estan preparats per a realitzar els canvis necessaris per adoptar l’Internet de les coses.

Els clients ho demanen a crits, sobretot els milennials, i és que les diverses tecnologies redueixen costs i ajuden a analitzar les dades més importants pel que fa a vendes o visites al nostre negoci. Per descomptat, de cara al client, permeten generar una experiència de compra més personalitzada i satisfactòria.

Les botigues del futur

Els estudis de mercat no paren de parlar-ne i és que són moltes les tecnologies que han entrat en els negocis minoristes, facilitant el seu funcionament i permetent als retailers que se centrin més en satisfer els seus clients. Les botigues estan canviant i ja ens podem trobar amb miralls de realitat virtual en els emprovadors, balises que envien a l’usuari cupons de descompte personalitzats, assistents virtuals que ens guien per la nostra compra, panells amb informació detallada i vídeos dels productes o etiquetatge per radiofreqüència (RFID), que substitueixen als codis de barres. Gràcies a aquesta tecnologia RFID coneixem tota la traçabilitat d’un determinat, el que, per exemple, suposa una valuosa eina per solucionar els problemes d’inventari i, fins i tot, de robatoris de productes.

Açò només acaba de començar; les possibilitats són immenses.

 

Leave a Reply

He llegit i accepto la política de privacitat d'aquesta web

Podeu consultar tota la informació bàsica en aquest enllaç.

link mobility - El sector retail es digitalitza